
| La differenza tra 'persona' e 'uomo'. Un discernimento antropologico. |
| Educacion y comunicacion en el Protagoras de Platon. |
| L'(ir)razionalità dell'ateismo. Richard Swinburne versus Richard Dawkins. |
| La metodologia teologica tra dogma e tradizione: Alfred Loisy (1857-1940) all'orizzonte billotiano. |
| Resolving the dualism between Exegesis and theology: Joseph Ratzinger and the rediscovery of tradition. A case study of the Purification of the temple (Jn 2: 13-25 |
| La virtù della carità in rapporto con la conformità con la Volontà di Dio |
| L'accompagnamento spirituale nella pastorale ecclesiale. |
| O celibato sacerdotal e diaconal no canon 29 do concilio de Arles de 314. |
| The 'complex reality'(LG 8) of the Chuech in the light of the Incarnate Word. Precedent debates and the Genesis of the text. |
| Dubious advice to Bishops on sexual morality: a critique of Schockenhoff's proposal to the German Bishops' conference |
| Evangelizzazione e missionarietà. |
| La Scuola romana e la Rinascita tomistica: principi metafisici e metodo teologico. |
| The 'complex reality' (LG, 8) of the Church in the light of the Incarnate Word: 2. analysis and Post-conciliar reception of the text. |
| De la sensibilidad a la identidad. El papel de la sensibilidad en la formacion del consagrado. |
| La Legge Nuova e la conformità con la Volontà di Dio. |
| Das metaphysische 'sein' bei Aristoteles: kopula oder existenzverb? |
| Il tema della luce in alcuni testi di Sant' Agostino e di San Bonaventura. |
| What is pleasure? The relation between the two definition of pleasure given by Aristotle in his Nicomachean ethics. |