Autore: Boschetti, Lucia
Titolo: Il canone scolastico dalla storia nazionale alla pluralità delle memorie. [Recensione a: History Education at the Edge of the Nation. Political Autonomy, Educational Reforms, and Memory-Shaping in European Periphery, a cura di Piero S. Colla e Andrea Di Michele]
Periodico: Passato e presente
Anno: 2024 - Fascicolo: 123 - Pagina iniziale: 193 - Pagina finale: 200

The present paper comments on the essays collected in History Education at the Edge of the Nation. Political Autonomy, Educational Reforms, and Memory-Shaping in European Periphery (Palgrave Macmillan, Cham 2023). The author discusses the volume on the background of the tensions emerging in history educa-tion in schools from the so-called “memory boom”. She focuses on three topics as a golden thread, namely the institutional legitimization of minority histories; the relevance of educational tools and the optionality of minority histories in school syllabuses.




SICI: 1120-0650(2024)123<193:ICSDSN>2.0.ZU;2-F
Testo completo: http://digital.casalini.it/10.3280/PASS2024-123013

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico