Autore:
Zambardino, Bruno Titolo:
«Cinema e Immagini per la Scuola». Le sfide dell'educazione audiovisiva nel Piano Nazionale italianoPeriodico:
Economia della culturaAnno:
2024 - Fascicolo:
4 - Pagina iniziale:
631 - Pagina finale:
649The article explores the evolution and current state of film and audiovisual education in Italian schools, emphasizing the importance of fostering critical media literacy among students. Through a historical and policy-based analysis, the study highlights how the National Plan "Cinema e Immagini per la Scuola" (CIPS) represents a turning point in integrating audiovisual language into curricula. Drawing comparisons with European initiatives, it underlines the cultural and educational benefits of a structured film education system, advocating for its reinforcement through public investment and teacher training as essential tools fornavigating today's media-saturated environment.
SICI: 1122-7885(2024)4<631:«EIPLS>2.0.ZU;2-J
Testo completo:
https://www.rivisteweb.it/download/article/10.1446/117182Testo completo alternativo:
https://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/117182Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico