Autore: Zambardino, Bruno
Titolo: «Cinema e Immagini per la Scuola». Le sfide dell'educazione audiovisiva nel Piano Nazionale italiano
Periodico: Economia della cultura
Anno: 2024 - Fascicolo: 4 - Pagina iniziale: 631 - Pagina finale: 649

The article explores the evolution and current state of film and audiovisual education in Italian schools, emphasizing the importance of fostering critical media literacy among students. Through a historical and policy-based analysis, the study highlights how the National Plan "Cinema e Immagini per la Scuola" (CIPS) represents a turning point in integrating audiovisual language into curricula. Drawing comparisons with European initiatives, it underlines the cultural and educational benefits of a structured film education system, advocating for its reinforcement through public investment and teacher training as essential tools fornavigating today's media-saturated environment.




SICI: 1122-7885(2024)4<631:«EIPLS>2.0.ZU;2-J
Testo completo: https://www.rivisteweb.it/download/article/10.1446/117182
Testo completo alternativo: https://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/117182

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico