Autore:
Balzano, Gennaro Titolo:
Polarizzazioni antinomiche su IA e digitale: il ruolo della pedagogiaPeriodico:
Studi sulla formazioneAnno:
2025 - Volume:
N. 1 (2025): Anno XXVIII - Fascicolo:
1 - Pagina iniziale:
123 - Pagina finale:
128In an era marked by the pervasiveness of Artificial Intelligence and the emergence of digital life forms increasingly integrated into human everyday life, this contribution aims to outline a pedagogical phenomenology of being onlife. Starting from a critical-hermeneutic stance, the present reflection advocates the abandonment of an antinomic paradigm – one inherently shaped by the logic of opposition, the versus – in favor of an educational framework conceived to enact a maieutic and generative role.
SICI: 2036-6981(2025)N. 1 (2025): ANNO XXVIII:1<123:PASIED>2.0.ZU;2-O
Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico